~~MAKLUMAN~~

SAMBUTAN BULAN KECERGASAN PERINGKAT SEKOLAH 2 JULAI HINGGA 20 JULAI 2012

Apr 11, 2011

MUTIARA KATA

1. Hidup terbina antara pahit dan manis. Kalau selalu sahaja pahit, hati akan menjadi rawan dan kalau sentiasa manis hati akan menjadi bosan " [Hamka]

2. Mimpi tidak akan menjadi kenyataan jika kita asyik tidur.

3. Rumah tanpa buku umpama bilik tanpa tingkap.

4. Jangan cuba mengajar tuhan dengan mempersoalkan setiap kejadian dalam hidup ini kerana tuhan tidak pernah minta diajar ketika menciptakan Nabi Adam Dan Hawa.

5. Doa itu tajam.. lebih tajam dari mata pisau belati. Sebab itu kadang-kadang doa itu penghancur kepada hidup orang lain kalau disalahguna..

6. Alangkah rendahnya maruah diri jika seseorang itu meraih kejayaan dengan memperlihatkan kesalahan dan kelemahan orang lain.

7. Ada beberapa orang yang tentunya tidak diragukJustify Fullan cintanya dan tidak akan sesekali melepaskan cinta terhadap kita. Mereka adalah keluarga kita terutamanya ibu dan ayah. Tidak kira dalam keadaan susah atau senang, merekalah yang sentiasa setia di sisi kita.

8. Semakin banyak anda memahami tentang erti kehidupan, semakin tinggi semangat anda untuk melalui kenyataan hidup ini dengan seribu impian.

9. Orang kaya selalu lupa pada tuhan, orang miskin pula selalu jauh dari tuhan, orang sihat pula selalu tinggalkan tuhan dan orang sakit pula selalu berputus asa pada tuhan..

10. Jangan bagi saya ikan tapi tunjuk saya cara bagaimana mahu mendapatkan ikan supaya saya boleh hidup tanpa membebankan orang lain..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...